Homosexuell beteendeterapi




Med anledning av den pågående HBTQ-festivalen i Göteborg, skulle jag vilja skriva om begreppet HBT och vad jag anser att detta innebär för klyftan mellan de som kallas HBT-personer och de som inte gör det. Jag låter dock bli, eftersom en sådan text förmodligen skulle, helt felaktigt, uppfattas som en provokation och göra mig impopulär som homofob i HBT-kretsar, vilket känns onödigt och ganska dumt. Istället nöjer jag mig med att konstatera att i mina öron låter HBT som ett uttryck inom sjukvården eller psykoterpin (homosexuell beteendeterapi?) och hoppas att detta påstående på ett subtilt och elegant sätt förmedlar mina åsikter om bokstavskombinationen i fråga.

Annars är ju regnbågen ett mycket vackert optiskt, meterologiskt fenomen i sin skepnad av ett bågformat, mångfärgat ljusspektrum mittemellan sol och regn på himlavalvet.


/Krollsplint, realisten

Kommentarer
Postat av: Naszfluckah

Och tillbaka är du.

2011-06-03 @ 13:41:47
URL: http://planck.blogg.se/
Postat av: Du vet vem

Som vanligt läste jag "min avdelning på hbtqx-festivalen..." Förs blev jag rädd för att du på något mystiskt sätt blivit en... ja, en sån. en insåg jag att du format ännu ett elegant inlägg. Glad för att du finns.

2011-06-04 @ 12:43:11
Postat av: Krollsplint

Hej, gullungar - kul att ha er här!

2011-06-06 @ 15:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0