Försökssubjektet: Dag 5






Det lönade sig visst att rota igenom mammas garerob! Hon har ju en massa fina plagg, mycket 60-tal och jag älskar ju verkligen 60-talsmode! Klänningen ovan är bara ett av flera exempel på vilka linjer och mönster som var populära under årtiondet. Även armbandet kommer från mammas smyckeskrin... det känns lite afrikanskt, tycker jag, så dagens outfit får alltså bestå av 60-tals-vintage med en marockansk touch.


/Krollsplint har rött läppstift, gillar "Håkan" och handlar bara second hand


Kommentarer
Postat av: Krollsplint (undercover)

(Ledtrådskommentaren:)

Fin klänning! Jag hittade en liknande i en second hand-butik för ett tag sen och kunde bara inte låta bli att köpa den... Så snyggt med 60-tal!

2011-08-06 @ 18:34:19
Postat av: Ellen

Jaaa, det är väl mest sådana här bloggar som jag läser om jag ska vara ärlig och jag måste säga att du gjorde det bra :) Och klänningen är fin!

2011-08-06 @ 20:49:39
URL: http://helpmeclosemyeyes.blogspot.com
Postat av: Krollsplint

Haha, tack! Det var roligt att höra. Och jag måste nog hålla med dig - min kära moders garderob är en skattkista...!

2011-08-06 @ 21:28:53
Postat av: Anonym

2011-08-26 @ 14:10:08
Postat av: Din pappa

Din mamma har fått klänningen (en äkta Mary Quant, sälj för 1000 000:- på e-bay!)från din farmors garderob.

2011-08-26 @ 14:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0