Prototyp-protokoll

                                     Napoleon XIV - I Live In A Split-Level Head


                  


Efter noggranna efterforskningar har vi på Glittersubjektet lyckats sammanställa en lista över de "blogg-genrer" som tydligen uppskattas mest av Svea Rikes kära invånare. Antalet motsvarar dödssynderna, dvärgarna och Harry Potter-böckerna, så varje morgon i hela sju dagar ska Glittersubjektet vakna till metamorfos, personlighetsklyvning, återspeglingar och organiserat kaos i form av följande kategorier:


Modebloggen: Det självklara, allrakäraste barnet, bortskämt med en ny "dagens outfit" varje dag, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året i all evighet (det vill säga tills pappas plastkort dör övertrasseringsdöden).

Indie-modebloggen: Modebloggar är ju  mainstream...

Mammabloggen: Helgonförklarade småbarnsföräldrar är per definition duktiga skribenter också.

Den Sanna Bloggen: Finurligt författat, innefattar allt som är Sant och Tänkvärt, små och stora Tankar Om Livet, filosofiska fotografier av tekoppar och fina tapeter.

Ångestbloggen: Jag mådde så dåligt förut, jag kanske knarkade lite också. Så fick jag en Diagnos av min psykolog och ibland mår jag fortfarande dåligt men nu är det i alla fall bättre. 

Ångestbloggen Deluxe: Ungdomlig "poesi" med fokus på Ångesten (en för oss välbekant genre, det ska inte förnekas).

Den radikala bloggen: Skriven av en rebell. En riktig rebell, alltså. Säkert! Jag lovar!


Så ta farväl av oss medan vi fortfarande är oss själva och inga andra - experimentella hjärntransplantationer är inget att leka med, men vi gör det ändå.


/Krollsplint med kollegor

Kommentarer
Postat av: eltre

Det HÄR kommer bli mycket spännande att följa, alla små glittersubjekt!

2011-08-01 @ 15:31:18
Postat av: Krollsplint

Det hoppas jag verkligen!

2011-08-01 @ 16:18:10
Postat av: Ellen

Jag ser fram emot detta!

2011-08-01 @ 17:29:37
URL: http://helpmeclosemyeyes.blogspot.com
Postat av: Krollsplint

Det var roligt att höra - det gör vi med!

2011-08-01 @ 18:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0