Homo sapiens



Året är 2011 och människorna är upplysta. Homo sapiens har begåvats med förmågan att tänka i flera led, och idag besitter vi en stor kunskap om oss själva, om rymden och jorden, om vår miljö och modern teknik etc:

De allra flesta av oss är medvetna om allt som pågår omkring oss: Krigen, brotten, våldet, hatet, miljöförstöringen. Det krävs inte mycket tankekraft för att inse att i en inte alltför fjärran framtid kommer vår hemplanet att ha förvandlats till en mardrömsvärld med oljefyllda hav, brinnande regnskogar, syraregn och luftburen cancer. Vi kommer att gå under och personligen tycker jag att detta kommer att bli en mycket obehaglig upplevelse.

Sådan var min livsåskådning fram tills för bara någon vecka sedan. Under mina semesterresor (vilka till stor del har tillbringats ombord på diverse fordon tillsammans med andra individer) har jag nämligen insett att det kanske finns en lösning på våra problem, och jag har fått glädjas åt att andra har kommit denna lösning på spåren. Och lösningen är enkel: Vi fortsätter att reproducera oss.

Om alla bara fortsätter att sträva mot det rådande kärnfamiljsidealet och skaffar 1-3 ungar per 2 vuxna människor, så klarar vi oss! Det är en biologisk nödvändighet att sätta fler barn till världen och överbefolkning är bara en myt, en orientalisk sådan. Så egentligen är idén av ett väldigt intelligent slag, och dessutom helt logisk! Och sedan är det ju bara gulligt med små 3-åringar som skriker oavbrutet och kletar mosad banan på tågsätet. En ömsevinst, helt enkelt.



/Krollsplint, blivande tvåbarnsförälder och därmed helgonförklarad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0