Fördomsfull och stolt



Personligen är jag inte en beundrare av sådant som man har upplevt tusen gånger och inte tyckte särskilt mycket om ens första gången man stötte på det. Detta inkluderar, bland annat, berättelser om banala tonårsflickors hormonstormiga vardag, musik som består av att någon pratar jättelänge och jättesnabbt om enbart pengar, sex etc., samt kvällstidningarnas fiktiva detaljer ur diverse celebriteters liv.

Det finns en del saker som jag uppskattar och som inte behöver förändras alls (t.ex. det f.d. centrerade textfältet i vilket jag skriver mina blogginlägg), men förutfattade meningar är inte en sådan sak. Fördomar behöver varieras. Därför har jag utgått från serietecknaren Johan Wanloos lista över nya, fräscha fördomar samt poeten UKON:s Yrkesregister och skrivit ner några av mina egna små vanföreställningar, vilka jag själv anser vara mycket okonventionella:

- Människor med dreadlocks är jättesnälla.
- Folk som går barn- och fritidsprogrammet på gymnasiet är kedjerökare.
- Marionettdockspelare har komplexfyllda relationer till sina mödrar.
- Invånare i små kustsamhällen dyrkar Cthulhu, havsmonstret.
- Barn till föräldrar med segelintresse växer ofta upp och blir samvetslösa pennalister.
- Alla jockyer är kortväxta sängvätare.

Det gäller att tänka till ordentligt innan man sorterar in folk i etikettförsedda fack på det viset! Annars blir det fel och vi får leva i total anarki.


/Krollsplint tänker utanför lådan


Kommentarer
Postat av: Ellen

"musik som består av att någon pratar jättelänge och jättesnabbt om enbart pengar, sex etc."

Så himla bra beskrivning, klockrent!



Plus, jag tror också att alla som har dreadlocks är jättesnälla, troligtvis p.g.a. av en viss dramapedagog med dreadlocks som nog är en av världens snällaste.

2011-06-17 @ 21:18:26
URL: http://helpmeclosemyeyes.blogspot.com
Postat av: Krollsplint

Haha, tack! Men det är lätt, det ÄR ju så.



Det vilar en aura av snällhet runt folk med dreads, helt enkelt. Jag har grundat mina fördomar på människor som värvar till Greenpeace och stoppar en på gatan och är trevliga.

2011-06-17 @ 23:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0